Jij vraagt, wij antwoorden!

Heb je een vraag over een van de Oostappen Vakantieparken? Lees dan hieronder onze veelgestelde vragen door. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact op met onze boekingscentrale 0900-9677 of vul het contactformulier in.

Accommodatie informatie

Kan ik een voorkeur doorgeven?

Het is mogelijk een voorkeur door te geven omtrent de ligging van de door jou geboekte plaats. Om deze voorkeur te garanderen, wordt er van jouw boeking een voorkeursboeking gemaakt. Hiervoor wordt een toeslag van €17,50 berekend. Als je een reservering hebt gemaakt via VakantieVeilingen bedragen de voorkeurskosten €50. Wil je graag naast elkaar verblijven, dan wordt de voorkeurstoeslag per accommodatie/plaats berekend. 

Let op: wanneer je niet direct bij Oostappen Groep hebt gereserveerd maar via een touroperator, is er niet altijd een voorkeur mogelijk. Informeer hier vooraf over via reserveren@oostappengroep.nl of bel +31 (0)493 326 977

Op welk locatienummer ga ik verblijven?

Als je niet met voorkeur hebt geboekt (dat wil zeggen dat je géén voorkeurskosten hebt betaald) zal jouw plaatsnummer pas bij aankomst definitief bekend zijn. 

Mocht je direct bij Oostappen Groep hebben geboekt, dan is deze mogelijkheid er uiteraard wel. Voor boekingen die gemaakt zijn bij overige touroperators, vragen we je vooraf te informeren naar de mogelijkheden. 

Annuleren

Kan ik annuleren?

Wanneer je een boeking hebt gemaakt en je wenst deze te annuleren kan dat schriftelijk. Je kunt een mail sturen naar reserveren@oostappengroep.nl dat je wenst te annuleren. Om je zo goed mogelijk te kunnen helpen, vragen wij jou ook het reserveringsnummer en de reden van annuleren te vermelden in deze mail. Wanneer je geen annuleringsfonds bij Oostappen Groep hebt afgesloten, gelden de reguliere annuleringskosten. Deze kun je terugvinden in de boekingsvoorwaarden.

Betalen

Hoe kan ik mijn reservering wijzigen als er een persoon/huisdier/auto o.i.d. minder meegaat?

Dit kan ook via de afdeling reserveren. Let op: bij het minderen of gelijk blijven van kosten worden wijzingskosten van €18,50 in rekening gebracht. Je kunt hen bereiken via reserveren@oostappengroep.nl of door te bellen naar +31 (0)493 326 977.

Kan ik later betalen dan de aangegeven termijn?

Het is niet mogelijk af te wijken van de standaard termijn. Wij adviseren je de betaling tijdig te voldoen om te voorkomen dat je een betalingsherinnering en/of een aanmaning zult ontvangen. Jouw reservering kan automatisch geannuleerd worden wanneer je het verschuldigde bedrag niet tijdig hebt voldaan. Indien je een betaalafspraak wenst te maken kun je contact opnemen met de afdeling debiteuren via debiteuren@oostappengroep.nl of 0493 326 963

Mijn betaling staat nog niet als verwerkt, wat nu?

Als je de betaling niet via iDEAL hebt overgemaakt, kan het langer duren voordat de betaling is verwerkt. Mocht je binnen enkele dagen aankomen en de betaling is nog niet verwerkt, dan raden wij je aan bij aankomst een betalingsbewijs mee te nemen, zodat je toch ingecheckt kan worden. 

Krijg ik een bevestiging van mijn betaling?

Je kunt zelf de complete status van jouw boeking en betaling volgen op www.mijnoostappen.nl. Zodra het bedrag is verwerkt, zal dat te zien zijn in het betalingsoverzicht. 

Hoe kan ik betalen?

Je kunt via het kopje ‘betalingen’ de betaling met iDEAL uitvoeren. Mocht je niet over iDEAL beschikken, kun je uiteraard ook een banktransactie uitvoeren. LET OP: de verwerking van deze betalingen duurt enkele dagen. Wanneer je dus per bank betaald, dien je jouw betalingstermijnen goed in de gaten te houden.

Mocht je meerdere reserveringen hebben, dan dien je per reservering een aparte betaling te verzenden. Jouw betaling wordt namelijk niet juist verwerkt als je meerdere nummers in de omschrijving noteert, of alleen je naam o.i.d. Gelieve altijd één volledig correct reserveringsnummer in te geven.

Mocht je de betaling enkele dagen voor aankomst pas in orde hebben gemaakt, kan het zijn dat deze bij aankomst nog niet verwerkt is. Je kunt dan gevraagd worden de betaling nogmaals te voldoen. Wij adviseren je altijd een betalingsbewijs mee te nemen en voordat je de betaling verzendt, alle gegevens nogmaals te controleren.

Wanneer wordt de betaling van de creditcard afgeschreven?

Bij het afrekenen van de bestelling met een creditcard heb je de keuze tussen VISA en Mastercard. Zodra jouw betaling is geverifieerd, worden wij geïnformeerd dat de bestelling is betaald. Het aankoopbedrag wordt dan direct afgeschreven en doorbelast.

Bijboeken of wijzigen

Hoe kan ik een extra auto/huisdier/persoon toevoegen?

Dit kan via de afdeling reserveren. Je kunt hen bereiken via reserveren@oostappengroep.nl of door te bellen naar +31 (0)493 326 977. 

Kan ik de datum wijzigen?

Het wijzigen van de datum is niet altijd mogelijk. Wanneer je rechtstreeks via Oostappen hebt geboekt, bestaat deze mogelijkheid wel op basis van beschikbaarheid. Wanneer je via een touroperator hebt geboekt, dien je de datumwijziging via hen te regelen. Heb je via Vakantieveilingen geboekt? Dan is het wijzigen van jouw reservering conform de voorwaarden niet mogelijk.  Let op: bij het minderen of gelijk blijven van kosten worden wijzingskosten van €18,50 in rekening gebracht. Wijzigen kan via de Afdeling Reserveren. Je kunt hen bereiken via reserveren@oostappengroep.nl of door te bellen naar +31 (0)493 326 977. 

Huisdieren

Zijn er rook- en huisdiervrije accommodaties?

Ja, er zijn zowel huisdiervrije als rookvrije accommodaties te boeken. Indien je dit graag wenst, kun je dit aanvragen via de afdeling reserveren. Je kunt hen bereiken door een e-mail te sturen naar reserveren@oostappengroep.nl of te bellen naar +31 (0)493 326977. 

Zijn huisdieren toegestaan?

Huisdieren zijn van harte welkom op alle parken van de Oostappen Groep (maximaal 2 huisdieren). Hiervoor wordt een toeslag van €5,- per huisdier per dag berekend per accommodatie/kampeerplaats. Daarnaast wordt er 10,- euro eindschoonmaak kosten berekend.

Inchecken & reserveringen

Wanneer ben ik volledig online ingecheckt?

Wanneer je bij alle personen de gegevens hebt ingevoerd en de betaling volledig voldaan is, ben je online ingecheckt. Je dient bij iedere persoon een voornaam, achternaam, geslacht en geboortedatum in te geven.

Vanaf welke tijd kan ik inchecken en hoe laat dien ik uit te checken?

Als je met je eigen kampeermiddel komt, kun je op de dag van aankomst vanaf 12:00 uur inchecken. Als je een accommodatie bij Oostappen Groep huurt, kun je op de dag van aankomst vanaf 15:00 uur inchecken. Kom je aan na sluitingstijd van de receptie? Neem dan even contact op met het telefoonnummer van de desbetreffende receptie (zie contactpagina van het gewenste park).

Uitchecken is op de dag van vertrek altijd voor 10:00 uur. Wist je dat je ook kunt bijboeken tot 22:00 uur? Mocht bij aankomst blijken dat jouw accommodatie/kampeerplaats nog beschikbaar is, kun je ter plaatse bijboeken tegen een zeer aantrekkelijk tarief

Ik heb meerdere reserveringen, maar waarom kan ik er maar één inzien op www.mijnoostappen.nl?

Als je meerdere reserveringen hebt gemaakt onder dezelfde gegevens en dus ook hetzelfde emailadres, kunnen we de boekingen aan jouw MijnOostappen account koppelen. Het enige wat je hiervoor hoeft te doen is een mail te sturen naar Afdeling Reserveren met daarin duidelijk vermeld welk reserveringsnummer je wel kunt inzien en welke reserveringsnummers niet. Afdeling Reserveren kan jouw reserveringen nu gaan koppelen, waarna je ze allemaal kunt inzien. Mail naar reserveren@oostappengroep.nl of bel +31 (0)493 326 977. 

Waar kan ik online inchecken?

Op www.mijnoostappen.nl kun je alle gegevens invullen. Log in op deze site. Als je op het tabblad ‘reserveringen’ klikt, staat er aan de linkerzijde ‘wijzig reisgezelschap’. Hier kun je van alle personen de gegevens invoeren. Wanneer deze volledig zijn ingevoerd, ben je online ingecheckt. Bij aankomst op de receptie ontvang je de autopas, zwembadkaartjes en de sleutel van de accommodatie.

Wanneer krijg ik mijn legitimatie/zwembadkaartjes?

De legitimatiekaartjes kun je bij aankomst op het park zelf printen middels de kaartjesautomaat. Deze kaartjes worden niet vooraf toegezonden. 

Reisdocumenten

Ik heb geen autopas ontvangen?

Je autopas wordt ter plaatse op de receptie geprint. Je kunt je dan bij aankomst even melden bij de receptie.

Wat is het adres van het vakantiepark?

Het adres van jouw vakantiepark vind je terug op parkpagina's op deze website. 

Wat dien ik mee te nemen bij aankomst?

Je dient de reserveringsbevestiging mee te nemen en eventueel de betalingsbewijzen. 

Dien ik paspoortnummers op te geven?

Je hoeft vooraf geen paspoortnummer op te geven. Wij raden je aan om je legitimatie altijd mee te nemen wanneer je op het park verblijft. Hier kan naar gevraagd worden en conform de wetgeving dien je je te kunnen identificeren.

Vervoer

Wat als ik met meerdere auto's kom?

Je dient de tweede auto bij aankomst op te geven. De kosten hiervoor wisselen per park. Indien mogelijk kun je de tweede auto parkeren nabij jouw accommodatie. Mocht dit niet mogelijk zijn dan kan je worden verzocht de auto op een parkeerplaats te zetten.

Visite en logées

Kan ik visite ontvangen?

Het is mogelijk om visite te ontvangen wanneer je verblijft op het park. Bezoekers moeten zich vooraf even melden bij de receptie. Als jouw bezoek graag een nachtje wil blijven slapen, of gebruik wil maken van het indoor zwembad (indien aanwezig), dienen zij zich ook bij de receptie te melden. 

Jouw vakantie start hier!
Check de prijs